Battlefield 5 و Anthem اشتباه Star Wars Battlefront 2 را تکرار نخواهند کرد

عنوان Star Wars Battlefront 2 این روز‌ها پس از بهبود سیستم پیشرفت بازی و حذف پرداخت‌های درون برنامه ای آن به ثبات بیشتری دست یافته است. حال به تازگی آقای پاتریک سودرلاند، مدیر ارشد طراحی الکترونیک آرتس، طی مصاحبه‌ای به این موضوع اشاره می‌کند که این شرکت از اشتباهات عنوان Star Wars Battlefront 2 درس گرفته و در عناوینی چون Battlefield 5 و Anthem دیگر آن‌ها را تکرار نخواهد کرد.

پس از جنجال‌های به وجود آمده بر سر پرداخت‌های درون برنامه‌ای عنوان Star Wars Battlefront 2، شرکت الکترونیک آرتس پرداخت‌های درون برنامه‌ای را از این عنوان حذف کرده و پس از آن با انتشار بروز‌رسانی‌های متعددی سعی کرد تا سیستم پیشرفت بازی‌بازان در بازی را بهبود بخشد. حال پس از گذشت تقریبا شش ماه از این ماجرا، عنوان Star Wars Battlefront 2 به ثبات بیشتری دست یافته است. اگرچه پرداخت‌های درون برنامه‌ای به زودی به این عنوان بازخواهند گشت اما صرفا برای خرید آیتم‌های ظاهری کاربرد داشته و بازی‌بازان می‌توانند با پیشرفت در گیم پلی، قهرمانان بیشتری را آزاد کرده و نیازی به پرداخت پول برای آن‌ها نخواهند داشت.

حال به تازگی آقای پاتریک سودرلاند، طراح ارشد الکترونیک آرتس، طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت The Verge، به این نکته اشاره می‌کند که جنجال‌های به وجود آمده بر‌روی الکترونیک آرتس به عنوان یک شرکت و همچنین آن‌ها به عنوان یک مدیر بسیار تاثیر گذار بوده است.

ما به عنوان یه شرکت در زمینه موضوعاتی به مانند پرداخت‌های درون برنامه‌ای، لوت باکس‌ها و موارد مشابه، قبل از این‌که وارد بازار شوند، قدم‌های قابل توجهی برداشته‌ایم. اما کابران ما این موضوع را روشن ساخته‌اند که در رابطه با بازی‌هایی به مانند Battlefield 5 و Anthem که در آینده عرضه می‌شوند، اشتباهاتی به مانند آن‌چه در عنوان Star Wars Battlefront 2 شاهد بوده‌ایم را نخواهند پذیرفت.

آقای سودرلاند صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه می‌دهد که تصمیم  الکترونیک آرتس در رابطه با قرار دادن لوت باکس‌ها در Star Wars Battlefront 2 به این دلیل بوده است که بازیکنان بیشتری پس از انتشار بازی آن را تجربه کنند و این‌که ” به مانند هر بازی دیگری که در بازار موجود است آن‌ها قادر بوده تا در هنگام ضرورت، بازی را به شرایط عادی بازگردانند”:

اما در آن برهه زمانی دچار اشتباه شدیم؛ بنابراین باید طی یک اقدام سریع و قابل توجه همه چیز را غیر فعال می‌کردیم. پس از آن روی سیستم پیشرفت بازی کار کرده و آن را بهبود بخشیدیم. به نظر می‌رسد مردم آن‌چه که ما انجام داده‌ایم را تحسین می‌کنند، بازی‌بازان در حال بازگشت به بازی بوده و در این زمینه آمار قابل توجهی را شاهد هستیم. به نظر می‌رسد اغلب کاربران این‌طور فکر می‌کنند که ما کار درست را انجام داده‌ایم بنابراین باید در این زمینه و در رابطه با محصولاتی که در آینده عرضه می‌شوند، بسیار محتاط عمل کنیم.

اگرچه از صحبت‌های آقای سودرلاند نمی‌توان این‌طور برداشت کرد که بازی‌های آینده به مانند Battlefield 5 و Anthem فاقد پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواهند بود بلکه به نظر می‌رسد که سیستم پیشرفت در چنین بازی‌هایی به لوت باکس‌ها وابسته نخواهد بود. با توجه به این‌که امروزه حتی عناوینی به مانند Middle-Earth: Shadow of War نیز به دلایلی چون ایجاد رقابت بیشتر در گیم پلی، قصد حذف پرداخت‌های درون برنامه‌ای را دارند، باید دید مسیری که شرکت الکترونیک آرتس در پیش گرفته است به کجا ختم خواهد شد.